Gezellig met de buren…

Zondag einde middag…op mijn postzegelpaleisdakterras (dit komt uit Sab’s woordenboek), de overburen vieren ook de zomer op hun galerij. Het is er warm genoeg voor. Een kleine situatieschets, het dakterras van mijn postzegelpaleis is ingesloten door lagere en hogere terrassen. Dus we kijken allemaal op elkaar uit, althans als je het hoogste zit. En de afstanden zijn binnen zichtafstand (ook zonder bril). Dus alles valt te zien. Nu heb ik aan de overkant appartementen die een eigen galerij hebben. Dus die liggen hoger. Daar zit de overbuurman met zijn gasten dus.

Mijn overbuurman is niet één van de mensen die vooraan heeft gestaan toen ze de IQ punten uitdeelden. Subtiel genoeg? Nu heb ik het idee dat zijn gasten dat ook niet zijn. Gezien de gespreksstof, voor zover je dat een gesprek kunt noemen. En ik kan het repertoire van Hazes best ok vinden op zijn tijd, maar dan wel graag van de man zelf en niet in de versie die van de galerij afkwam. Maar ik denk ik sluit mij er voor af. Ook zij willen lekker buiten zitten. Ik weet niet hoe lang ze er al zaten maar de dubbele tong zat er al in, en daar zal de warmte ook aan bijgedragen hebben. Allemaal goed.

Nog een schets voor de beeldvorming, buurman is behoorlijk aan de maat, en  heeft het meeste weg van Ome Joop (resp. André van Duin) maar dan in joggingbroek en langer slierterig haar. Visite van buurman bestaat uit een ‘gabber’ op leeftijd en een donkere dame van een postuur (wat 2x mijn postuur is). Van de dame weet ik inmiddels dat ze hetero is, niet lesbisch, maar ook niet bi, maar dat ze het wel met vrouwen doet, toen de details kwamen ben ik naar het toilet gegaan. Eigenlijk was dat al reden om mijzelf van mijn dakterras te laten jagen. Bij mijn terugkomst was men blijkbaar gaan ‘herzitten’ (is dit ABN?) in comfortabele posities. Met als gevolg dat ik omhoog keek (want ik heb inmiddels geleerd dat dat goed is voor je) ik de dame nog beter zag, maar niet op een manier waar ik behoefte aan had. Ik ziet ook niet met mijn benen over elkaar, en altijd even charmant. Maar ik werd getrakteerd op lichaamsdelen waar ik echt geen behoefte aan had. Zover voor het fijn lekker ongestoord zitten op je dakterras, hier helpt zelfs mijn koptelefoon niet tegen.

One thought on “Gezellig met de buren…

  1. Ik moest best lachen. Ik heb echt een soort privacy-paradijs, al zou ik eventueel de gesprekken van de buren wel kunnen horen. Maar ik zie ze in elk geval niet. Maar ja, ik heb ook niet veel zon. Dus nouja, je mag ook wel bij mij komen chillaxen als je een keer een andere omgeving wilt 😉 maar dus met minder zon…

Geef een reactie

